Logo Inilah Round Logo Inilah Letter

Find and Follow Us

Senin, 21 Mei 2018 | 13:44 WIB
 

Salam Perpisahan Andik dengan Selangor FA

Oleh : Reza Adi Surya | Sabtu, 11 November 2017 | 00:34 WIB
Salam Perpisahan Andik dengan Selangor FA
Andik Vermansah - (Foto: Istimewa)

INILAHCOM, Selangor - Andik Vermansah mengakhiri petualangannya di klub Malaysia, Selangor FA. Setelah empat tahun, Andik memutuskan meninggalkan Selangor FA.

Kepastian Andik meninggalkan Selangor FA diungkapkannya di media sosial Instagram. Di akun pribadinya, Andik menunggah video cuplikan gol yang dia cetak saat masih berseragam Selangor FA.

Andik pun menuliskan caption di unggahannya tersbeut. Intinya, gelandang asal Indonesia itu mengucapkan terima kasih pada seluruh pendukung dan rekan setim di Selangor FA.

Ada kedatangan pasti ada kepergian.4 tahun bersama selangor kenapa saya meneteskan air mata di pertandingan terakhir karna banyak kenangan manis pun pahit sudah saya rasakan bersama keluarga besar selangor bukan karna tidak diperpanjang.karna itu memang sudah adat sepak bola.saya sangat terimakasih banyak kepada seluruh penyokong selangor maupun penyokong saya dari malaysia dan seluruh warga indonesia yang bekerja di malaysia dan sahabat-sahabat saya yang sayang sama saya. Dan tidak tahu kenapa selangor (shahalam)seperti bandar saya sendiri rasanya berat meningalkan kota tersebut karna banyak orang baik-baik kepada saya dan banyak teman-teman baru disana. Dan saya mahu minta maaf kepeda seluruh selangor apa bila ada kesalahan yang tidak sengaja mungkin menyakiti perasaan anda semua dan selama 4 tahun saya hanya boleh dapatkan piala satu saja.salam saya buat selangor fa semoga selangor terus berjaya dan sukses selalu.sebenernya masih banyak kata kata yang belum saya ucapkan tetapi tidak kuasa menahan tangis. i love you selangorFA #kerjaKenabersih #kerjaPakaiHati #tangisbukancengeng #cintailahKerjaAnda #imissYou #selangorFa

A post shared by Andik Vermansah (@andikvermansah) on

"Ada kedatangan pasti ada kepergian. 4 tahun bersama Selangor kenapa saya meneteskan air mata di pertandingan terakhir karena banyak kenangan manis pun pahit sudah saya rasakan bersama keluarga besar Selangor," tulis Andik.

"Bukan karena tidak diperpanjang, karena itu memang sudah adat sepak bola. Saya sangat terima kasih banyak kepada seluruh penyokong Selangor maupun penyokong saya dari Malaysia dan seluruh warga Indonesia yang bekerja di Malaysia dan sahabat-sahabat saya yang sayang sama saya."

"Dan tidak tahu kenapa Selangor (shahalam) seperti bandar saya sendiri rasanya berat meningalkan kota tersebut karena banyak orang baik-baik kepada saya dan banyak teman-teman baru di sana. Dan saya mahu minta maaf kepeda seluruh Selangor apabila ada kesalahan yang tidak sengaja mungkin menyakiti perasaan Anda semua dan selama 4 tahun saya hanya boleh dapatkan piala satu saja. "

"Salam saya buat Selangor FA, semoga Selangor terus berjaya dan sukses selalu. Sebenarnya masih banyak kata-kata yang belum saya ucapkan tetapi tidak kuasa menahan tangis. I love you Selangor FA," tutup Andik.

Komentar

 
Embed Widget

x